Co je to digitální firemní maskot?

1. 2. 2022 |
Došly vám nápady v marketingu? Chcete dát tvář své značce a více se přiblížit svým zákazníkům? Možná je čas na originální marketingové řešení. Digitální maskot by mohl být správná volba právě pro vaši firmu. Zjistěte více v článku.
Co je to digitální firemní maskot?

Alzák od Alzy, Ftefan od Kofoly, Mr. Proper, Králíček Duracell, Santa od Coca Coly, Colonel Sanders od KFC a mnoho dalších maskotů vidíme kolem sebe v reklamách a na billboardech.  S některými se pojí různé kontroverze, jiní jsou roztomilí, ale všichni maskoti plní jednu základní funkci. Spojujeme si s nimi určitou značku

Digitální firemní maskoti začínají být čím dál populárnější právě v dnešní online době a možná právě díky ní,  kdy potřebujete nějakým způsobem navázat kontakt se zákazníky online. Nějak k nim promlouvat. To se dělá například pomocí animace. Jednoduše vezmete maskota a rozhýbete ho v nějaké reklamě (například naše reklamy pro Alzu) jako to děláme u nás v animačním studiu leaf-animation.


Co je to vlastně ten maskot?

Ve své nejzákladnější definici je maskot symbol

Když to rozvedeme, maskot je rozpoznávacím znakem firmy. Podobně jako logo, jen s tím rozdílem, že je oživlý. Maskot by se měl spojovat se značkou. Je to postavička, která má nějakou polidštěnou formu (tím myslíme, že má oči, pusu a výrazy). Firma maskota využívá pro komunikaci se zákazníky. Jeho cílem je vytvořit emoce, protože emoce jsou v marketingu velmi důležité. Přitáhnout pozornost zákazníka a díky tomu si vás lépe zapamatuje. Na to se maskot perfektně hodí. Jestli maskotem vytvoříte emoce pozitivní nebo negativní v principu nehraje roli, protože jste vytvořili emoční reakci, tedy i zapamatovatelnost, což je pro každou firmu žádoucí. Chcete, aby si vás zákazníci pamatovali a odlišili od konkurence? K tomu je přesně maskot. Jeho podobou a vystupováním způsobíte, že v obrovském moři konkurenčních reklam vyniknete a budete originální. Maskot zkrátka dává značce osobitost, a to je oč tu běží.

 

1. Maskot jako zvíře

Maskoti mají většinou (ale ne vždy) zvířecí podobu a jejich tvary a rysy jsou stylizované. Tím myslíme, že mají například velkou hlavu nebo oči, zkrátka nemají realistické proporce, ale mají určitý styl svých proporcí. Typickým příkladem je Mickey Mouse od Disney. Velkou hlavu a uši k malému tělu byste stěží hledali u lidské postavy. Do stylizace nepatří jen proporce postavy, ale také výběr barev, případně jak bude postava stínovaná. Existuje mnoho druhů stylizací. Níže uvidíte příklad různých proporčních stylizací Mickeyho. Jak můžete vidět, stylizace (zde proporce) postavy nám vytváří její celkový dojem, atraktivitu nebo ošklivost.

 

2. Maskot jako člověk

Maskot může být i klasická lidská postava, která může mít téměř věrohodné tvary a proporce, nebo může být velmi jednoduše stylizovaná, nebo připomínající karikaturu.

 

3. Maskot jako věc

Maskotem může být také věc. Něco tak jednoduchého jako brambora, lžíce, nebo plechovka. Jen tomu přidáte oči, pusu a máte maskota. :)

 

Nezapomeňte na vtipnost

Co zajistí maskotův úspěch, a souvisí to se zmíněnou emoční reakcí, je právě vtipnost maskota. To, že rozesmějete své zákazníky, je jeden z nejlepších způsobů, jak vytvořit emoce a využít maskota ve svůj prospěch.

Ať už se na maskota díváte z pohledu marketingu, nebo z pohledu PR, tak si můžete být jistí, že v obou oblastech najde svoje využití. V marketingu bude vystupovat více prodejně a přímo promlouvat k zákazníkovi. V PR ho využijete pro odvyprávění příběhů nebo rozvinutí a podporu své značky.

Teď už jen stačí vyrobit svého vlastního maskota a nová éra firemní komunikace může začít.

Pokud přemýšlíte nad tvorbou maskota, ale nevíte si rady s tím, jak má vypadat, napište nám do formuláře níže. Dokážeme vám pomoct najít toho správného maskota, který se bude hodit právě pro vaši firmu. 

---

klíčová slova
#maskot #firma #digitální #postava #postavička #alza #alzák #alzak #ftefan 
#kofola #mr.proper #mascote #kralicek #duracell #santa #cocacola #colonel 
#sanders #kfc #reklama #billboard #kontroverze #roztomilý #spojování 
#značka #animace #grafika #maskoti #leaf #animation #leaf-animation 
#2D #3D #symbol #oživlý #komunikace #emoce #reakce #pozornost 
#zákazník #zapamatovat #originální #osobitost #zvíře #člověk #věc 
#stylizace #proporce #tvary #atraktivnost #ošklivost #vtipnost #smích 
#humor #marketing #publicrelations #PR #výrobce maskotů #kdo #dělá 
#alzáka #reklamy #pro #alzu #čert #fuego #oslík #tipli #hugo #papoušek 
#hawaj.cz #heureka #okay #elektro #dělník

Máte projekt, který byste chtěli zkonzultovat? Napište nám o něm

Kontakt

Lukáš Zahrádka

rozvoj spolupráce +420 721 573 572 lukas.zahradka@leaf-animation.cz