Finanční krize! Proč investovat do reklamy právě teď?

9. 1. 2022 |
Téma, které není vždy příjemné, ale každá firma se s krizí dříve či později setká. Jak to budete řešit? Bude se firma razantně měnit? Pokud ano, jakým směrem? Ať už to bude jakkoli, existuje jedna oblast, která si během krize zasluhuje speciální pozornost.
Finanční krize! Proč investovat do reklamy právě teď?

Je krize! Pandemie viru sužuje celou populaci. Firmy propouštějí, nemají peníze. Snaží se šetřit, kde to jen jde. Jsou různá omezení. Mění se pracovní postupy, firmy se snaží zefektivňovat a tak dále a tak dále...

Asi není třeba pokračovat ve věcech, které mohou být příčinou nejedné firemní krize. Význam tohoto článku není vrtat se v tom nejhorším a rozhodně to nemá být politický článek, ale představu asi máte.

Když dáme stranou politické, společenské, přírodní nebo jiné těžko ovlivnitelné faktory, zbyde nám jedna logická otázka, kterou si začne během krize pokládat pravděpodobně každý majitel firmy nebo podnikatel: „Jak se z té krize dostaneme?“ 

Člověk přirozeně hledá řešení a ať se firmy nachází během krize v jakémkoli stavu, ať zkouší různé metody, nejvíce se firmy uchylují k jedné variantě.

„Nemáme dost peněz. Musíme snížit výdaje a začít šetřit!“ 

„A když šetřit, tak kde?“

„Měli bychom škrtat rozpočty v marketingu? Měli bychom propouštět lidi ve výrobě? Snižovat mzdy? Kde máme šetřit? Měli bychom vlastně šetřit?“ Toť otázka.

Abychom na to odpověděli, tak se pojďme podívat na jednu oblast, která je nezbytná pro přežití firmy za jakýchkoliv okolností, protože ať už jako firma vyrábíte auta, prodáváte elektroniku, nebo třeba poskytujete překladatelské služby, vždy budete řešit toto:


„Jak způsobit, aby u nás nakoupilo více zákazníků?“
 

Ve skutečnosti existuje jedna firemní oblast, která by si zasluhovala v krizi vůbec nešetřit, ale přidat o to více. Rozhodně ji tedy nevyřazujte z chodu.


„Tou oblastí, která by měla jet na plné obrátky, je právě marketing. Propagace vašich produktů a služeb.“
 

Samozřejmě jen marketing za vás krizi nevyřeší. Potom, co seženete více zákazníků, logicky musíte odbavit větší množství nahromaděných produktů, práce, zásilek apod. Bez lidí ve výrobě samozřejmě nemůžete pokračovat dál.

V normálním nepandemickém a nekrizovém stavu společnosti je přirozené, že firma propaguje své služby, a tím o sobě dává zákazníkům vědět, aby je, pokud možno, přiměla ke koupi.

Co by se ale mělo dělat, když je krize? Možná jste už slyšeli známý citát od Henryho Forda: „Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu.“


„Správným řešením na krizi je ve skutečnosti masivní propagace a propagovat znamená dostávat produkty nebo služby do povědomí ostatních lidí.“
 

Proč by se mělo právě v krizi hodně propagovat?

Vezměme si příklad pekaře Pepy, který za celý život vybudoval úspěšné pekařství. Všichni ze vsi si jeho rohlíčky a houstičky nemůžou vynachválit. Bohužel životní okolnosti ho přimějí, aby své úspěšné pekařství přesunul do stovky kilometrů vzdáleného města. Jen to má jeden háček. V novém městě o něm nikdo neví. Najednou začíná úplně od znovu. Musí si vybudovat „známost podniku“. Bude hned druhý den stejně oblíbený jako v předešlém městě? Pravděpodobně ne. Budou se stát fronty u jeho pekařství? Pravděpodobně taky ne. Pepa se najednou ocitl v „krizi“. Je něco špatného na jeho rohlíčkách nebo houstičkách, nebo snad jeho pekařství? Ne není. 

Jediná věc, která zabraňuje v jeho přežití, je to, že lidé o něm v novém městě vůbec nic neví. Pepík ještě nezačal propagovat. Nešel do hospody a neřekl místním štamgastům, že otevřel nové pekařství a že u něj najdou nejlepší rohlíky pod sluncem. Nikdo o něm nic neví, a proto zažívá krizi, protože začíná vlastně od nuly.


„Krizi zažijete vždy, když nikdo neví, co vaše firma dělá. Cesta ven z krize je dát o sobě vědět, tedy propagovat.“
 

Všimněte si zajímavého paradoxu: Když firmy zažívají krizi a trh se stahuje, všichni čekají, co bude. V ten moment se začne z trhu stahovat i vaše konkurence. Nikdo tedy není na trhu. Tím pádem se otevírají dveře k tomu, abyste byli lépe vidět. Využijte této příležitosti a začněte být vidět. 


„Ten, kdo propaguje v krizi, je vidět mezi konkurencí.“
 

Je zajímavé, že když firmy zažívají dobré časy, tak sunou statisíce až miliony do propagace, marketingu a reklamy. Všichni šetří jakmile přijde krize, i když by měli dělat přesný opak.

Teď se podívejme na další paradox: Když se obecně firmám daří a krize není, tak propagovat a bojovat o první místo mezi konkurencí, která také sune obrovské částky do reklamy, má vlastně menší pravděpodobnost úspěchu, než když je krize a vaše konkurence se stáhla z trhu. Přemýšlejte nad tím. 

Krize není záminkou pro čekání, krize je ve skutečnosti příležitostí k akci. Být vidět a prodat více produktů a služeb, než kdy předtím. Ano, možná budete muset pár věcí ve svém marketingu změnit, možná potřebujete změnit přístup k zákazníkům, možná způsob komunikace, ale máte opravdovou šanci uspět právě v období krize.

Pokud hledáte nové způsoby propagace nebo reklamy pro svou marketingovou kampaň, jedním z efektivních řešení mohou být animované reklamy, které vytváříme v leaf-animation na míru vašim potřebám. 

Vytváříme různé typy animovaných videí pro propagaci:

  • Populární explainer videa jsou velmi efektivním marketingovým nástrojem pro jakoukoliv firmu, která o sobě chce dát vědět v začátcích nebo i po 10 letech na trhu, neboť vysvětlí úplně novému zákazníkovi, kdo jste a co děláte.
  • Produktové animace vašich produktů zase velmi úderně odprezentují, co právě prodáváte.
  • Další možností jsou stále více populární animovaná stories na sociálních sítích. Tyto krátké animace často doplňují již rozběhlou kampaň třeba v televizi.

Napište nám o nezávaznou konzultaci vašeho nápadu. Rádi vám pomůžeme s vaší první animovanou reklamou. Propagace nemusí být vždy nákladná záležitost. Když propagujete chytře, tak to jde i levně.

Key words
#finance #crisis #explainer #video #animation #graphics #leaf #animation #studio #Prague #promotion #solution #motiondesign #motion #advertisement #online #television #stories #product #service #investment

Máte projekt, který byste chtěli zkonzultovat? Napište nám o něm

Kontakt

Lukáš Zahrádka

rozvoj spolupráce +420 721 573 572 lukas.zahradka@leaf-animation.cz

Kristián Ganobjak

manažer produkce +420 737 792 316 kristian@leaf-animation.cz

BcA. Marie Smetanová

manažer produkce +420 724 946 942 marie@leaf-animation.cz